1. حسینپور، داوود و قربانی پاجی، عقیل (1396): تأثیر راهبردهای توسعه منابع انسانی بر اثربخشی سازمانی با نقش میانجی اعتماد متقابل و رضایت شغلی کارکنان در سازمان ورزش و جوانان استان مازندران، پژوهشهای مدیریت راهبردی، شماره 23 (65)، صص 45-75.
2. حقیقی، محمد، روشندل اربطانی، طاهر و ضالحی، علی (1394)، بررسی مشکلات و موانع توسعه صنعت گردشگری در شهر اصفهان از دیدگاه گردشگران، نشریه مدیریت بازرگانی، شماره 4، صص 865-880.
3. خدائی، زهرا، کانتریخلیلآباد، حسین (1391): توسعه گردشگری با تأکید بر نقش آموزش نیروی انسانی، فصلنامه مطالعات مدیریت شهری، شماره 4(12)، صص 47- 59.
4. دلگشایی، بهرام، طبیبی، سید جمالالدین و پهلوان، پریسا (1386): ارائه الگوی توسعه منابع انسانی در بخش بهداشت و درمان، پژوهش در پزشکی (مجله پژوهشی دانشکده پزشکی) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، شماره 31 (4)، صص 317-325.
5. سهرابی، بابک، اعظمی، امیر و
یزدانی، حمیدرضا (1390): آسیبشناسی پژوهشهای انجام شده در زمینه مدیریت اسلامی با رویکرد فراترکیب، نشریه چشمانداز مدیریت دولتی، دوره 2، شماره 6، صص 9-24.
6. شمسالدینی، علی، درخشان، الهام و کریمی، ببراز (1395): ارزیابی اثرات توانمندسازی نیروی انسانی در توسعة صنعت گردشگری (مطالعة موردی: استان کهگیلویه و بویراحمد)، فصلنامه برنامهریزی منطقهای، شماره 24، صص 89-100.
7. صمیمی، احمد و خبره، شیما (1392): اثر گردشگری بر توسعه انسانی، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 2، شماره 7، صص 11-24.
8. ضیائی، محمود (1383): وضعیت نیروی انسانی و آموزش در بخش گردشگری (با تأکید بر استان تهران)، مطالعات گردشگری، شماره 6، صص 19-37.
9. غفاری، غلامرضا و مستولیزاده، سیدعلی (1392): نظام اداری- مدیریتی و توسعهی اجتماعی- فرهنگی پایدار در بخش گردشگری ماسوله، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری. شماره 7، صص 106-125.
10. فدائی کیوانی، رضا و سادات اشکور، سیده زلیخا (1396): جایگاه آموزش در توسعه منابع انسانی سازمانهای عصر محور، دو ماهنامه مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، شماره 5، صص 1-9.
11. متقی، سمیرا (1396): مدیریت راهبردی اقتصاد گردشگری (مورد مطالعه: استان چهارمحال و بختیاری)، فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری، شماره 6 ، صص 97-110.
12. محمدی، مصطفی و حبیبی، لیلا (1395): توسعه منابع انسانی صنعت هتلداری با رویکرد مدیریت استعداد کارکنان، مطالعات هتلداری و میزبانی، شماره 1 (2)، صص 45-56.
13. محمودی، علیرضا، نعیمی مجد، محبوبه (1395): جایگاه آموزشهای گردشگری و هتلداری در نام آموزش عالی ایران (موردمطالعه: دانشجویان شاغل در صنعت گردشگری و هتلداری تهران)، مطالعات هتلداری و میزبانی، شماره 1 (2)، صص 57-73.
14. منشگر، مریم و عباسی، اسدالله (1395): آسیبشناسی و راهکارهای حمایت مدیران از بالندگی و توسعه منابع انسانی، فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، شماره 3 (8)، صص 56-29.
15. Agarwal, A., Shankar, R. & Tiwari, M, (2007): Modeling Agility of Supply Chain. Industrial Marketing Management, 36, 443-457.
16. Armstrong, M, (2008): Strategic human resource management: a guide to action, Kogan Page Limited.
17. Armstrong, M, (2010): Armstrong’s essential human resource management practice: a guide to people management, Kogan Page Limited.
18. Barron, P, (2008): Education and talent management: implications for the hospitality industry, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20 (7): 730 – 742.
19. Bastic, M., Gojcic, S, (2012): Measurement scale for eco-component of hotel service quality. International Journal of Hospitality Management, 31(3), 1012-1020.
20. Baum, T (2016). Human resource issues in international tourism. Elsevier.
21. Baum, T., Szivas, E, (2008): HRD in tourism: A role for government?. Tourism Management, 29, 783–794.
22. Bhusan, H., & Mohanty, K, (2015): Empowering Women through Tourism Development. Odisha Review.
23. Cappelli, P, (2015): Why We Love to Hate HR and What HR Can Do About It, Harvard Business Review. Available online at: http://www. hbr.org
24. Gibb, S, (2015): Human Resource Development, Edinburgh Busines School.
25. Gibson, P, (2017): Talent Management in the Hospitality and Tourism Context, in Horner. S (eds), Talent Management in Hospitality and Tourism, 17-31.
26. Grobler, PA., & Diedericks, H, (2009): Talent management: An empirical study of selected South African hotel groups. Southern African Business Review, 13 (3), 1-27.
27. Gupta, R., & Sahoo, P, (2017): HRD interventions, employee competencies and organizational effectiveness: an empirical study. European Journal of Training and Development, 40(5), 345-365.
28. Lashley, C, (2017): The Concept of Hospitableness. In edited book of Horner. S (2017). Talent Management in Hospitality and Tourism, Good fellow Publishers Limited, 52-68.
29. Naama, A, Haven-Tang, C., & Jones, E, (2008): Human Resource Development Issues for the Hotel Sector in Libya: A Government Perspective. Hnternational Journal of Tourism Research, 10, 481-492.
30. Nzonzo, JC., & Chipfuva, T, (2013): Managing Talent in the Tourism and Hospitality Sector: A Conceptual View Point. International Journal of Academic Research in Accounting, Finance and Management Sciences, 3 (2), 92-97.
31. Sandelowski, M., Barroso, J., & Voils, CI, (2007): Using qualitative metasummary to synthesize qualitative and quantitative descriptive findings. Research in nursing & health, 30(1), 99-111.
32. Walmsley, A. (2017): Talent Management and Youth Employment. In edited book of Horner, S, (2017): Talent Management in Hospitality and Tourism, Good fellow Publishers Limited, 117-133.
Weru, J., Iravo, MA., & Sakwa, M, (2014): The Relationship between Training and Development on Performance of State Owned Corporations. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3(9), 57-75.